Pàgines

divendres, 6 de novembre del 2009

Avui

Les 11:15h del mati del dimarts 3 de novembre de 2009. Som al Jumping Jack Flash, en Tony i jo. Navegant. Em sortit a les 7h del mati i ara tenim el vent no massa a favor i el corrent en contra. El vent arriba a casi 10 nusos, la nostra velocitat de navegacio es de 4.3 nusos. Destinacio per aquesta nit, Pulau Pisang (Banana Island) i Pulau Tunda. Snorkeling! Arribem en unes tres hores i mitja. Then, avui dormim ancorats. Yuju!!

La nostra "carretera" per endavant
Llum i ombres


Mi jeto de bon mati davant el sol

Avui hem posat musica, una mica de U2, Bob Marley, Gary Jules i Saka Moto, el japones aquest que em vas pasar VIra, que resulta que un amic del Tony es el seu productor musical.

Amanida de pasta, en Tony li agrada!

Tenim la illa aqui davant. Una hora o hora i mitja. Ara fa estona que portem una velocitat mes aviat de 5 nusos. Les veles son empentes per el vent, no suficient per treure el motor (sense el qual anem a 3 nusos) pero si per anar un xic mes rapids.

Jo a dins, en Tony a fora

El pont que uneix Malaysia amb Singapore

Per els que aneu mes perduts que jo en aixo de la navegacio, us puc explicar cosetes sobre els vents i la velocitat de navegacio (ara que vaig aprenent). L’ideal vent per apagar motor (cosa que encara no he experimentat amb el JJF) son d’entre 12 i 15. Si arriba a 20 nusos, en Tony is scared allready i afluixa botabara. Amb vents de 30 nusos, jo tb estic scared, em sembla i en Tony ja ha recollit totes les veles, segur.

Esquerra, GPS, on podeu veure la velocitat que portavem i el caos que es Melacca Strait
Dreta amunt, la direccio que portem
Dreta avall, la velocitat i la direccio del vent

Respecte a la velocitat, la bona son uns 5 nusos, vol dir que fem 5 milles nautiques a l’hora i 1 milla nautica son com 1,8 km. Enjoy the way, vamos!

On the way

Ara viatgem a 5.8 nusos i tenim les illes a unes 3 milles. Ja esta, ja les tenim aqui... Buscar un lloc per tirar l’ancora, snorkeling i gaudir de la solitud de l’anclatge.

Hem arribat al voltant de les 16h. Posicio exacte 01 28’621N i 103 15’ 361E. Ancora cap al fons, un banyitu sense snorkeling, doncs la visibilitat era nul.la i el corrent fort. Relax, menjar una amanida amb tofu, a carrec d’en Tony i esperar la pluja que no ha rribat i gaudir del sunset ennuvolat com es tipic aqui.

L'amanida de tomaquet amb tofu d'en Tony, mm! Bona!

Espiant els veins, no s'han de perdre els costums

Esperant la tempesta que no va arribar

Sunset enuvolat

Then, dormir una estona, per la propera jornada de navegacio volem anar a 66 milles i comencarem la ruta de nit, a mitja nit. Dormo una estona a coberta, tapada amb una manteta tot esperant la lluna. Bona espera! Apareix la lluna per l’horitzo, gran i ataronjada. Maka, maka! (jeje!)

Ve a ser aixo, es que no es facil fer la foto amb el veler en moviment

Ara son mitja nit. Recollim ancora i arrenquem continuant cap al nord oest. Primer torn per en Tony. Jo baixo a dormir. A les 2h comenca el meu torn. Mmm! Lluna plena! Pero fa rasqui! Em poso la jaqueta que feia mesos que no em posaba. Durant dues hores goberno jo el veler. La lluna plena enlluerna de tal manera que no hi ha problema per veure per on naveguem. Gaudir de la nit, de la lluna i del vent. El vent bufa del nord a una velocitat d’entre 8 i 12 nusos i el corrent favorable en la nostra direciio. Resultat, velocitat de creuer 7,7 nusos de maxima. Rapid!

Les 4h, en Tony ja ve a cobrir-me i jo a sobar-la altre cop. A les 6h em toca a mi cobrir en Tony. Uauu! Anem a cap a la lluna. Ok. Ara fa fred. Agafo la manta. El vent va afluixant, tenso la vela gran i la vela del davant (he de mirar els noms tecnics, encara), i dono una mica mes de gas al motor que si no no arribem ni als 4 nusos de velocitat de creuer. Amb aquests ajustos agafem tot just 5 nusos, enough. En res, pam, sunrise! Amazing! A proa la lluna, a popa el sol. Felicitat a bord del Jumping Jack Flash! S’acaba la nit i amb ella la meva primera nit de navegacio. Agradable, pero les guardies de dues hores son dures quan toca llevar-se!

Perseguint la lluna

Sunsrise. Sense paraules!

Hem set prou rapids durant la nit i em decidit, en Tony ha decidit, que no pararem alla on pensavem, a Melacca, si no que anem directament cap a Port Dickson 02 28’ 752N i 101 50’ 400E. A Melacca l’aigua es bruta, no deixa de ser un estret, i com que hi ha temps anem directament a la seguent Marina. En eso estem ara. On the way. 9 nusos vent, 5,6 nusos de velocitat.

La resta del trajecte la hem fet a una velocitat maxima de 8 nusos, vent i corrent al nostre favor. Em passat el que semblava una tempesta, pero nomes ens ha arribat el fort vent de casi 30 nusos, uauu!! Hem recollit les veles, feina no facil!! Despres altre cop vent moderat i agrait pel Jumping Jack Flash. Arribem vora les 18h a Port Dickson, vol dir que em fet 18h de navegacio seguides. Interessant.

Au gent! A gaudir de la vida!